FANDOM

ARTYKUŁ MIESIĄCA : STYCZEŃ I LUTY 2015

Łucja Pevensie (ang. Lucy Pevensie)- najmłodsza z rodzeństwa Pevensie. Siostra Piotra, Zuzanny i Ed
180px-Łucja1
munda - zwana też "Łusią". Koleżanka Marioli Preston ze szkoły. To właśnie ona odkryła magiczną szafę w domu starego Profesora Digory'ego Kirke. Łucja jest opisywana jako niewysoka, śliczna, jasnowłosa dziewczynka o niebieskich oczach i miłej, pogodnej twarzy. Łucja po koronacji została nazwana Królową Łucją Mężną. Kocha Aslana i całą Narnię. Twierdzi, że życie z wiedzą o tym, że nigdy nie wróci do Narnii jest bez sensu. W pierwszej części (Lew, Czarownica i Stara Szafa) była obiektem kpin Edmunda. Łucja bardzo często płacze np. za Aslanem lub Tumnusem.

Lew, Czarownica i Stara SzafaEdytuj

180px-Łucja
Wraz z rodzeństwem i ucieka z miasta do domu Profesora Kirke.
180px-2105843773
Pewnego

dnia, podczas zabawy w chowanego, Łucja znajduje starą szafę i tam się ukrywa. Wciąż cofała się do tyłu i w końcu znajduje Narnię. Spotyka tam fauna, Tumnusa który opowiada jej o Narni i mówi Łucji że jest córką Ewy. Gdy wraca do domu Profsora Digorriego Kirke opowiada rodzeństwu że widziała Narnie i Tumnusa ale nikt jej nie wierzy. Pewnego dnia

Łucja znów udaje się do Narni. Edmund zaczął ją śledzić i tagże tam trafił ale nie chniał tego przyznać Zuzannie i Piotrowi przez co Łucja się popłakała i od nich uciekała. Gdy już całe rodzeństwo trafia do Narnii spotykają państwo bobrów i wyruszają wraz z nimi do obozu Aslana.
180px-Łucja2
Po drodze dziewczynka dostaje od Świętego Mikołaja (od Profesora Digorego Kirke) buteleczkę płynu,który uleczy wszystkie rany, oraz sztylet. Łucja z Zuzanną są świadkami śmierci Aslana i jego odrodzenia. Łucja i jej siostra docierają na sam koniec bitwy z Białą Czarownicą, Jadis. Po bitwie leczy wszystkich rannych swoim płynem. Zostaje koronowana i otrzymuje przydomek Mężna.

Książę KaspianEdytuj

Łucja zostaje ściągnięta razem z rodzeństwem do Narnii za pomocą magicznego rogu Królowej Zuzanny w który zadmiał Książe Kaspian.
K,NDQzOTg0MjQsNzUwMTEz,f,424087.1
Tamsłucha opowieści karła Zuchona, którego uratowała Zuzanna. Po wysłuchaniu opowieści wszyscy ruszają do obozu księcia Kaspiana. Po drodze Łucja widzi Aslana, ale nikt poza Edmundem jej nie wierzy. Raz miała sen o Aslanie, w którym powiedział jej, że "nic nigdy nie dzieje się 2 razy tak samo". Pod koniec filmu wróciła z Zuzanną Piotrem i Edmundem do prawdziwego świata.

Podróż Wędrowca do ŚwituEdytuj

W tej części Łucja trafia do Narnii wraz ze swoim bratem Edmundem i nieznośnym kuzynem Eustachym. Po wielu przygodach na pokładzie wędrowca do świtu wraz ze swoimi narnijskimi przyjaciółmi trafia na "koniec świat

a". Później wraz z Ryczypiskiem, Edmundem i (już miłym i lubianym) Eustachym.
180px-Lucy
Tam dowiaduje się, że już nigdy do Narnii nie wróci. Aslan pociesza ją tym, że kiedyś wezwie znowu wszystkich przyjaciół Narnii do siebie i będzie czuwał nad Ziemią.

Koń i jego chłopiecEdytuj

Gdy Łucja dowiaduje się o ataku Rabadasza na Archenlandię, wyrusza razem z Edmundem do walki z nim. W czasie walki jest wśród łuczników. Po walce bierze udział w dyskusji na temat: Co zrobić z Rabadaszem?