FANDOM

Anna Popplewell
45081274d822618fdc4a501157947181
Prawdziwe imię i nazwisko

Anna Katherine Popplewell

Data i miejsce urodzenia

16 grudnia 1988  Londyn, Anglia, Wielka Brytania

Anna Katherine Popplewell - Angielska aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna, znana przede wszystkim z roli Zuzanny Pevensie w "Opowieściach z Narnii". Urodziła się 16 grudnia 1988 roku w Londynie jako najstarsza córka Andrew Popplewella i Debry Lomas. Ma dwójkę rodzeństwa, także aktorów. Jej młodszy brat Freddie wcielił się w postać Michaela Darlinga w filmie "Piotruś Pan". Popplewell swoją edukację aktorską zaczęła w wieku 6 lat. Uczęszczała do Allsorts Drama School. Pierwsze kroki w showbiznesie postawiła w produkcji telewizyjnej z 1998 roku, pt. "Zatoka Francuza". Na dużym ekranie zadebiutowała mając 9 lat, epizodem w "Mansfield Park". Od tego czasu pojawiała się w rolach drugoplanowych w filmach takich jak "Mały wampirek" i "Dziewczyna z perłą" ze Scarlett Johansson. W 2001 roku zagrała Victorię w serialu telewizyjnym BBC "Miłość w zimnym klimacie". Drogę do prawdziwej kariery otworzył jej cykl "Opowieści z Narnii" na podstawie powieści C.S. Lewisa, gdzie wcieliła się w postać Zuzanny Pevensi. W 2007 roku zagrała w dwóch produkcjach studenckich: w "Pięciu rodzajach ciszy", za którą dostała nagrodę CUPPERS dla najlepszej aktorki drugoplanowej, oraz w "Makbecie" w OFS Studio w Oksfordzie, gdzie wcieliła się w postać Lady Makbet . "Payback Season", oraz "Passengers" to obrazy z udziałem tej utalentowanej aktorki, które swoją premierę miały w 2012 roku.

FilmografiaEdytuj

2012
  • Payback Season
Izzy
  • Passengers
Beth
  • Halo 4: Forward Unto Dawn
Chyler Silva
2011
  • Brave New World
2010
  • Opowieści z Narnii: Podróż Wędrowca do Świtu                    
Zuzanna Pevensie
2008
  • Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
Zuzanna Pevensie
2005
  • Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa
Zuzanna Pevensie
2003
  • Dziewczyna z perłą
Maertge
2002
  • Marzenia do spełnienia
Denise Smash
2001
  • Seks, miłość i rock 'n' roll
Młoda Marina
2000
  • Mały wampirek
Anna
  • Dirty Tricks
Rebecca
1999
  • Mansfield Park
Betsey
1998
  • Zatoka Francuza
Henrietta

Galeria zdjęćEdytuj