FANDOM

Faun - magiczne stworzenie mieszkające w Narnii.

270px-Fauny
Nazwa: Faun
Rodzina: Fauny
Długość: Wysokość ludzka
Rodzaj skóry: Ludzka, sierść
Miejsce życia: Narnia, las, pieczara

AnatomiaEdytuj

Faun jest połączeniem człowieka i kozy. Tułów, głowa i ręce należą do człowieka, natomiast nogi, kopyta zamiast stóp, różki i uszy do kozy. Fauny osiągają rozmiary zbliżone do rozmiarów człowieka, czyli około 2 m (fauny zwykkle są nieco wyższe od ludzi).

Fauny w naszym świecieEdytuj

Fauny są dość częstym wyobrażeniem pojawiającym się na malowidłach, płaskorzeźbach, freskach. Należą do tej grupy raczej popularniejszych stworzeń fantastycznych - nie mniej znane są w Narnii. Fauny pojawiają się coraz częściej w powieściach fantastycznych i grach - często wykonuje się figurki z ich wizerunkiem.

CechyEdytuj

Fauny są stworzeniami miłymi i towarzyskimi. Chętnie przyjmują gości i sami składają wizyty. Są łagodne i przyjacielskie, ale potrafią okazać swój temperament w bitwie. Są waleczne, walczą do samego końca, nie poddają się.

Pojawienie sięEdytuj

Fauny bardzo często pojawiają się we wszystkich powieściach z cyklu "Opowieści z Narnii". Najbardziej znanym faunem jest pan Tumnus, który był bliskim przyacielem Łucji. Później wiele faunów pojawiało się podczas bitew lub po prostu spotkań z Narnijczykami.

Znane faunyEdytuj

Najbardziej znanym nam faunem jest:

  • pan Tumnus - pierwsze stworzenie, które spotkała Łucja podczas pierwszego pobytu w Narnii. Ugościł ją, wskutek czego został porwany i zmieniony w kamienną figurę przez Białą Czarownicę. Uratowany został przez Aslana.

CiekawostkiEdytuj

Fauny to jedne z najliczniej żyjących w Narnii stworzeń. Nawet, kiedy Telmarowie utworzyli swoje obozy w Narnii, fauny ukryły się w lesie. Spotykały się regularnie w Tanecznym Uroczysku, gdzie odbywały swoje rytualne tańce.