FANDOM

Georgie Henley
Enhanced-32632-1424262674-12
Prawdziwe imię i nazwisko Georgia Laura Henley
Data i miejsce urodzenia 9 lipca 1995

Ilkley (West Yorkshire)

Georgia Laura Henley - zwana Georgie urodziła się 9 lipca 1995 roku w Ilkley, w hrabstwie Yorkshire, w Anglii jako najmłodsza z trzech córek Helen i Mike'a Henley'ów. Już w dzieciństwie przejawiała duży talent aktorski. Należy do Ilkley Upstagers Theatre Group gdzie zagrała w kilku sztukach min. "Babes in the wood" oraz "Monster Mash". W wieku ośmiu lat wygrała casting do roli Łucji Pevensie w filmie "Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa". Rola ta przyniosła jej wielką sławę i mnóstwo fanów na całym świecie. Otrzymała za nią również wiele nagród w 2005 i 2006 roku : Young Artist Awards (najlepsza młoda aktorka poniżej 10 lat), Phoenix Film Critics Award (Best Performance by a Youth in a Lead or Supporting Role), i nominacji : Empire Awards (najlepsza debiutantka), Online Film Critics Awards (przełomowa aktorka), Broadcast Film Critics Association (najlepsza młoda aktorka), Chicago Film Critics Award (najbardziej obiecujący odtwórca). Zagrała również rolę młodej Jane Eyre w najnowszej, telewizyjnej ekranizacji "Jane Eyre". W styczniu 2007 roku po raz drugi wcieli się w rolę małej Łucji w drugiej części "Narnii" - "Książę Kaspian". Niedawno ukończyła szkołę dla dziewcząt Moorfields School w Ilkley, a od 2006 roku uczęszcza do Bradford Grammar School. Jej hobby to pisanie (napisała nawet dwie własne książki), a jej ulubione filmy to : "Shrek", "Billy Elliot", "Gwiezdne Wojny: Epizod 3 Zemsta Sithów" i Disney'owska wersja "Śpiącej królewny".

FilmografiaEdytuj

2012
  • Perfect Sisters
Beth
2010
  • Opowieści z Narnii: Podróż Wędrowca do Świtu
Łucja Pevensie
2008
  • Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
Łucja Pevensie
2005
  • Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa
Łucja Pevensie

Galeria zdjęćEdytuj