FANDOM

Siostrzeniec czarodzieja (ang. The Magician's Nephew) – powieść autorstwa C.S. Lewisa z cyklu "Opowieści z Narnii". Pierwszy raz została wydana w 1955 roku. Chronologicznie jest pierwszą książką z cyklu, została jednak napisana jako przedostatnia.

Images 8
Tytuł: Siostrzeniec Czarodzieja
Wydawnictwo: Media Rodzina
Autor: Clive Staples Lewis
Data wydania: 1950
Ilość stron: 202
Oprawa: miękka
Ilustracje: Pauline Bayes
Cena:

Cena: różnie (zwykle

sprzedawana w komplecie)

Opis fabułyEdytuj

Książka opisuje stworzenie Narnii przez Aslana, w czym uczestniczą Digory Kirke i Pola Plummer. Jest to tak jakby pierwsza część "Narnii". Dowiadujemy się, jak powstała. Jak w poprzednich częściach jest nawiązanie do Biblii (Stworzenie Narnii przez Aslana, możemy porównać do stworzenia Świata przez Boga).

W przedostatnim tomie pt. "Siostrzeniec czarodzieja" Pola Plummer i jej kolega Digory Kirke dzięki magicznym pierścieniom wuja Andrzeja zostają przeniesieni do "Lasu pomiędzy światami" skąd przechodzą do zrujnowanego kraju Charnu, gdzie Digory nieświadomie budzi do życia złą królową Jadis. Czarownica chce dostać się na Ziemię, aby ją zniszczyć. Potem po krótkiej wizycie na Ziemi razem z wujem Andrzejem, dorożkarzem i jego koniem trafiają do miejsca, w którym Aslan stwarza Narnię. Na końcu Digory wychodzi zwycięsko z próby dostarczenia Aslanowi owocu z zaczarowanej jabłoni, z którego wyrasta Drzewo chroniące Narnię.

RozdziałyEdytuj

  1. Złe drzwi
  2. Digory i jego wuj
  3. Las Między Światami
  4. Dzwon i młotek
  5. Żałosne Słowo
  6. Wuj Andrzej zaczyna mieć kłopoty
  7. Co się wydarzyło przed domem
  8. Walka pod latarnią
  9. Stworzenie Narnii
  10. Pierwszy żart i inne sprawy
  11. Digory i jego wuj mają kłopoty
  12. Przygoda Truskawka
  13. Nieoczekiwane spotkanie
  14. Zasadzenie drzewa
  15. Koniec tej historii i początek wszystkich innych