FANDOM

Minotaur - duże stworzenie, ma do 3 m wysokości. Mieszka w narnijskich pieczarach i puszczach. Pochodzi od mitologii greckiej, jako potwór zamknięty przez króla Krety, Minosa w labiryncie. Przedstawiany jako ogro mny byk lub pół człowiek- pół byk. Potrafi podnieść więcej niż 5 ton.

180px-Nnp minotaur-1-

"Lew, czarownica i stara szafa" Edytuj

W pierwszej części minotaury są w armii Białej Czarownicy. Walczą z Piotrem i jego rodzeństwem oraz innymi Narnijczykami. Po przegranej uciekają z pola bitwy.

"Książe Kaspian" Edytuj

W części drugiej minotaury są dobre, np Asterius i inne. Walczą z Kaspianem. Zabijają wielu Telmarów. Podczas oblężenia zamku telmarskiego walczy nie mniej niż 100 minotaurów. Podczas bitwy pod Beruną walczyło ich około 70.Niestety, niektóre z nich giną w walce lub zostają po drugiej stronie bramy. Jeden z nich podtrzymywał ją, gdy inni uciekali.

"Podróż "Wędrowca do Świtu" Edytuj

W części 3 występują tylko 3 minotaury, jeden z nich ma na imię Tauros. Dwa z nich walczą i zabijają kilku handlarzy.

W pozostałych częściach nie występują lub nie odgrywają większej roli. Na pewno były w Nowej Narnii.