FANDOM

Piotr Pevensie - najstarszy syn pani Heleny i pana Pevensie, a według Narnijczyków "syn Adama".
Blog xl 4362458 6298116 sz prince-caspian
  Brat Zuzanny, Edmunda oraz Łucji Pevensie, późniejszy król Narnii, zwany Królem Piotrem Wielkim. Był także dowódcą wojsk narnijskich podczas różnych bitew.

CechyEdytuj

Piotr jest osobą przyjazną i przede wszystkim mądrą. Nie wierzy ludziom na słowo, musi sam tego doświadczyć. Jest jednak osobą dojrzałą i prawie zawsze wie, co robić. Jest zdecydowany i pewny siebie. Potrafi żałować za swoje czyny, czuć smutek i współczucie wobez innych. Umie także zrozumieć i pocieszyć.

Pojawienie się " Lew , Czarownica i Stara Szafa "Edytuj

W filmie, na samym jego początku pokazana jest scena, w której dzieci uciekają z bombardowanego domu. Ratuje on swojego brata, wyciągając go z pokoju. Później, kiedy rodzeństwo jest już u profesora Kirke'a, nie wierzy Łucji, że trafiła do Narnii i poznała fauna, Tumnusa . Póżniej sam trafia wraz z resztą rodzeństwa do Narnii. Na początku nie ufa tamtejszym stworzeniom, ale po spotkaniu drozda i bobra wierzy, że są dobrymi stworzeniami i chcą im pomóc. Udaje się więc do domu bobrów, aby poznać opowieści o Aslanie i

312px-Piotr&oreus-wojna
sytuacji w Narnii. Później bierze udział w poszukiwaniach Edmunda, kiedy ten znika. W czasie wędrówki do obozu Aslana spotyka Świętego Mikołaja, który wręcza mu miecz oraz tarczę. Kiedy rodzeństwo trafia do obozu Aslana, Piotr przyznaje, że był dla brata za ostry i to mogło być powodemjego ucieczki. Aslan bierze go na prywatną rozmowę, w czasie której opowiada mu o Ker-Paravelu i o tym, że pomoże w poszukiwaniach brata. W tym czasie Piotr słyszy róg Zuzanny i biegnie jej na pomoc. Ratuje ją, zabijając wilka Maugrima. Aslan pasuje go na rycerza i nadaje mu tytuł "Pogromcy Wilka". Po śmierci Wielkiego Lwa staje na czele Narnijczyków i zwycięża bitwę z Białą Czarownicą. Po zwycięskiej bitwie udaje się do Ker-Paravelu, gdzie zostaje ukoronowany na króla. Podczas polowania na Białego Jelenia, wiele lat później, odnalazłszy Latarnię, z powrotem trafia do naszego świata.

" Książę Kaspian"Edytuj

Piotr ponownie trafia do Narnii. Ratuje karła Zuchona, ratując go przed utonięciem.
180px-Pasowanie piotra na rycerza
Zdobywa łódź telmarską i wiosłuje, kierując się w stronę drugiego brzegu. Później prowadzi grupę do Kopca Aslana oraz do Kaspiana. Przypadkowo spotyka go w lesie, wszczynając pojedynek. Udają się, już razem, do Kopca. Tam Piotr organizuje naradę, podczas której omawiają taktykę oblężenia zamku. Bierze w niej udział. Po oblężeniu, kiedy
180px-Prince-Caspian-the-chronicles-of-narnia-492376 1555 648
wrócił do Kopca, pisze list wyzywający Miraza na pojedynek, który niedługo potem wygrywa. Dochodzi potem do wojny Telmarskiej z Narnijczykami. Piotr oczywiście ją wygrywa. Potem, na zamku, dowiaduje się od Aslana, że do Narnii już nigdy nie powróci. Wraca z rodzeństwem do swojego świata.

Podróż "Wędrowca do Świtu"Edytuj

Piotr uczy sie w domu profesora Digoriego Kirke do egzaminów. Nie występuje w książce, natomiast w filmie pojawia się, gdy Łucja widzi siebie jako Zuzannę.

Koń i jego chłopiecEdytuj

Piotr wyrusza z Narnii, aby walczyć z olbrzymami z północy. Nie występuje w książce.

Ostatnia BitwaEdytuj

Piotr umiera podczas wykolejenia pociągu. Po śmierci przybywa do Krainy Aslana i żyje tam wiecznie.