FANDOM

ARTYKUŁ MIESIĄCA : KWIECIEŃ 2013

Smok - stworzenie fantastyczne, żyjące w Narnii.

270px-Smok3
Nazwa: Smok
Rodzina: Smoki
Długość: Różnie, do 18 metrów
Rodzaj skóry: Łuski
Miejsce życia: Narnia, lasy, wybrzeża

AnatomiaEdytuj

Smoki są jedynymi stworzeniami o tak ogromnej różnorodności. W Narnii zą to stworzenia osiągające do kilku metrów długości. Skóra jest gruba, pokryta pancerzem i grubymi, gęsto ułożonymi łuskami. Mięśnie poruszające skrzydłami zawieszone są na niezbyt widocznym mostku. Same skrzydła są zbudowane z membran podtrzymujących jedną, dużą i grubą błonę. Przypominają skrzydła nietoperza Ogólny zarys tułowia jest prostokątny. Zarówno przedmie, jak i tylne łapy są chwytne, podobne do ludzkich. Ogon również jest długi i pokryty skórą, a więc i pancerzem z łuskami. Długa szyja pozwala smokowi odwracać głowę w różne strony podczas lotu (i nie tylko). Głowa ma zarys trójkątny i ma liczne wytwory- takie jak wachlarze, rogi, grzebienie. Przez cały grzbiet biegną wysokie, wąskie kolce.

Smoki w naszym świecieEdytuj

324px-Smok
Smok jest najbardziej pożądanym i znanym zwierzęciem fantastycznym u nas, w naszym świecie. Jest on popularny przez cały czas, a w coraz to nowszych czasach jest bardziej popularny, ponieważ powstaje więcej ich wyobrażeń. Kiedyś smoki istniały tylko na malowidłach i płaskorzeźbach, ale z upływem czasu przenoszono je na rzeźby, a w dzisiejszych czasach także figurki, maskotki itp. Smoki pojawiają się również często w powieściach fantastycznych.

Pojawienie sięEdytuj

Lew, czarownica i stara szafaEdytuj

W książce smok nie pojawia się, ale w filmie mamy do czynienia tylko z jednym - podczas ceremonii uśmierceniaAslana na Kamiennym Stole.

Podróż "Wędrowca do ŚwituEdytuj

W 3 części Eustachy Scrubb, chłopiec bojaźliwy i złośliwy, zostaje za karę zamieniony w smoka. Miało to swoje złe - i dobre strony. W książce także jest wzmianka o wcześniejszym spotkaniu Eustachego ze smokiem przy strumieniu.