FANDOM

ARTYKUŁ MIESIĄCA : CZERWIEC 2013
Zuzanna " Zuza" Pevensie – najstarsza z "córek Ewy", czyli najstarsza dziewczyna wśród rodzeństwa, druga w kolejności (od najstarszych) po Piotrze. Jej rodzeństwo to właśnie Piotr, Edmund i Łucja.
Tapeta zuzanny pevensie
Zuzanna jest smukła, ładna i pełna wdzięku. To dziewczyna o długich czarnych włosach i błękitnych oczach. W powieści doskonale strzela z łuku, pomaga w walce oraz podejmuje dojrzałe i przemyślane decyzje.

Lew, Czarownica i Stara SzafaEdytuj

Zuzanna jest lekko przemądrzała. Z począcztku nie wierzy Łucji, gdy ta opowiada o Narnii (podobnie jak reszta rodzeństwa), jednak gdy trafia do krainy, przeprasza Łucję. Nie ufa jednak mieszkańcom Narnii, nawet panu Bobrowi (i słusznie), jednak potem spokojnie wyjaśnia każdą sytuację. Podczas ucieczki przed Białą Czarownicą rodzeństwo spotyka świętego Mikołaja, który wręcza jej łuk, kołczan ze strzałami oraz magiczny róg, który według przesądów m oże wezwać pomoc w każdej sytuacji. Po dotarciu do obozu Aslana zostaje zaatakowana przez Maugrima, jednego z wilków, pomocników Białej Czarownicy. Ratuje ją Piotr, zabijając go mieczem. Zuzanna wraz z Łucją są świadkami śmierci i powrotu do życia Aslana. Po finałowej bitwie zostaje ukoronowana na Królową Narnii i otrzymuje przydomek Łagodna.

Książę KaspianEdytuj

Zuzanna wraz z rodzeństwem zostaje ściągnięta do Narnii za pomocą swojego magicznego rogu, użytego przez Kaspiana .Tam ratuje karła Zuchona, zabijając Telmaróws trzałami z łuku. Po wysłuchaniu jego opowieści wyrusza razem z nim i swoim rodzeństwem do obozu księcia Kaspiana. Gdy Łucja spotyka Aslana nad przepaścią, nie wierz
211px-Zuzannapev
y jej, jednak potem przeprasza ją, że tak ją wyśmiała. Podc

zas drugiej bitwy pod Beruną strzela z łuku do wrogów i przewodniczy łucznikom. Po finałowej bitwie zostaje odesłana wraz z resztą rodzeństwa z powrotem na stację kolejową. Przedtem Aslan mówi że ona i Piotr, już nigdy do Narnii nie wrócą, jako że są na to zbyt dorośli i muszą zająć się swoimi sprawami. Na koniec oddaje Kaspianowi swój magiczny róg.

Podróż Wędrowca do ŚwituEdytuj

Zuzanna wyjeżdza ze swoimi rodzicami do Ameryki. Nie występuje w książce.
180px-Susan-8-
Uchodzi za najładniejszą osobą w rodzinie.

Koń i jego ChłopiecEdytuj

Zuzanna wraz z Edmundem i innymi Narnijczykami przyjeżdża do Taszbaanu, stolicy Kalormenu. Jest gościem księcia Rabadasza, który stara się o jej rękę. Jednak Zuzanna nie zamierza brać z nim ślubu. Gdy wszystko wskazuje na to, że jeśli nie wyjdzie za Rabadasza to będzie mieć poważne kłopoty, postanawia uciec. Faun Tumnus wymyśla plan, dzięki któremu to się udaje. Gdy dowiaduje się, że Rabadasz zaatakował Anward, stolicę Archenlandii zostaje w Ker-Paravelu, podczas gdy Edmund i Łucja wyruszają na czele armii na pomoc Archenlandii.

Ostatnia bitwaEdytuj

Aslan wzywa do Narnii wszystkich przyjaciół, w tym Zuzannę, jednak ta uważa, że Narnia to tylko zabawa i nigdy nie istniała. Teraz interesują ją tylko randki, szminki i modne ubrania. Nie jest już przyjaciółką Narnii. Nie występuje w książce. Ona została w domu kiedy zdarzył się wypadek kolejowy, w którym zginęła jej rodzina. Podczas gdy oni przenieśli się do "Narni w Narnii" ona przestała wierzyć i została sama. Bardzo prawdopodobne jest, iż po śmierci w prawdziwym świecie dołączyła do reszty w Nowej Narnii.